سازمان۱ خبر
اخبار سازمان خصوصیسازی
سازمان خصوصیسازی نهادی زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است که وظیفه برنامهریزی و اجرای واگذاری سهام شرکتهای دولتی به بخشهای خصوصی و تعاونی را بر عهده دارد. این سازمان با هدف کاهش نقش مستقیم دولت در اقتصاد و اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی، تأثیری کلیدی بر تغییر ساختار مالکیت و تحرک بازار سرمایه ایران دارد.
موضوعات مرتبط

چرا صندوقهای بازنشستگی در اوج بورس فروشنده نیستند؟ کالبدشکافی یک بحران ساختاری
صندوقهای بازنشستگی به دلیل ترس مدیریتی، ساختار معیوب بازار و ناترازی عمیق بین منابع و مصارف، قادر به حل بحران خود از طریق بورس نیستند.
۳۱ خرداد ۱۴۰۵