
رکوردشکنی تولید در فولاد کاوه جنوب کیش با بهرهوری ۱۱۴ درصدی و کاهش مصرف انرژی
فولاد کاوه جنوب کیش با عبور از ظرفیت طراحی و کاهش مصرف انرژی، رکورد تولید آهن اسفنجی را جابهجا کرد.
چطور یک واحد صنعتی میتواند همزمان با رکوردشکنی در تولید، مصرف آب و برق خود را هم کاهش دهد؟
پاسخ را از دستیار بپرسنکات کلیدی خبر
چرا این خبر مهم است؟
افزایش بهرهوری در صنایع مادر مانند فولاد، علاوه بر تقویت سودآوری، به معنای تولید بیشتر با فشار کمتر بر شبکه برق و گاز کشور است.
نکات پنهان خبر
دستیابی به ۱۱۴ درصد ظرفیت طراحی نشان میدهد که بهینهسازی فرآیندهای داخلی و دانش فنی میتواند بدون نیاز به توسعه فیزیکی سنگین، خروجی تولید را به شکل جهشی افزایش دهد.
نگاه دیگر
برخی کارشناسان معتقدند فشار بیش از حد به تجهیزات برای تولید فراتر از ظرفیت طراحی (۱۱۴٪) ممکن است هزینههای استهلاک و تعمیرات را در بلندمدت افزایش دهد.
منتظر چه باید بود؟
تداوم این سطح از بهرهوری در ماههای گرم تابستان و در مواجهه با محدودیتهای احتمالی انرژی، چالش بعدی این مجموعه خواهد بود.
اگر…؟
اگر این مدل مدیریت انرژی در تمام واحدهای فولادی کشور اجرا شود، ناترازی برق صنایع در تابستان چقدر جبران میشود؟
پاسخ را از دستیار بپرس