
هفته طلایی بورس تهران: پیشتازی صنایع ریالی در رالی تمام سبز بازار
بورس تهران هفتهای کاملاً سبز را تجربه کرد که در آن صنایع داخلی (ریالی) گوی سبقت را از غولهای صادراتی ربودند.
یک صنعت بزرگ دلاری توانست خودش را در میان ریالیها جا کند، اما غولهای فولادی جا ماندند؛ پشت این جابجایی نقدینگی چه رازی است؟
پاسخ را از دستیار بپرسنکات کلیدی خبر
چرا این خبر مهم است؟
این رشد سراسری نشاندهنده ورود نقدینگی تازه به بازار است؛ اما تمرکز بر صنایع ریالی یعنی سرمایهگذاران فعلاً پتانسیلهای داخلی را جذابتر از بازارهای جهانی میبینند.
نکات پنهان خبر
با وجود سبز بودن کل نقشه بازار، عقبماندگی شدید فولادیها نشان میدهد که لیدرهای سنتی بازار فعلاً قدرت هدایتگری خود را به صنایع کوچکتر و ریالی واگذار کردهاند.
نگاه دیگر
برخی تحلیلگران معتقدند رشد صنایع کوچک و ریالی بدون همراهی لیدرهای بزرگ (فولاد و پتروشیمی) نمیتواند پایدار بماند و ممکن است یک نوسان موقت باشد.
منتظر چه باید بود؟
باید دید آیا در هفته آتی نقدینگی از صنایع رشدیافته ریالی به سمت صنایع بزرگ و جامانده مثل فولاد و فملی حرکت خواهد کرد یا خیر.
اگر…؟
اگر هفته آینده نمادهای لیدر فولادی بازگشایی شوند، آیا نقدینگی از صنایع کوچک خارج میشود؟
پاسخ را از دستیار بپرس