
تمدید استفاده رایگان از مترو و اتوبوس در تهران تا ۱۹ تیرماه
با مصوبه دوفوریتی شورای شهر تهران، استفاده از مترو و اتوبوس تا ۱۹ تیرماه رایگان شد.
چرا مدیریت شهری ترجیح میدهد به جای افزایش ناوگان، از ابزار «رایگان کردن» برای مدیریت جمعیت استفاده کند؟
پاسخ را از دستیار بپرسنکات کلیدی خبر
چرا این خبر مهم است؟
این خبر برای تمامی ساکنان تهران که از حملونقل عمومی استفاده میکنند مهم است، چرا که هزینههای تردد روزانه آنها را در این بازه زمانی به صفر میرساند.
نکات پنهان خبر
استفاده از سازوکار «طرح دوفوریتی» نشاندهنده ضرورت مدیریت سریع جمعیت و ترافیک شهری در واکنش به رویدادهای پیشبینینشده سیاسی و اجتماعی است.
منتظر چه باید بود؟
انتظار میرود با رایگان شدن خدمات، حجم مسافران در شبکه مترو و اتوبوسرانی تهران در روزهای آتی بهطور چشمگیری افزایش یابد.
اگر…؟
اگر این طرح باعث ازدحام بیش از حد در ایستگاههای مترو شود، آیا تدبیری برای کنترل جمعیت اندیشیده شده است؟
پاسخ را از دستیار بپرسپژواک تاریخی
در موارد مشابه مانند مراسمهای ملی بزرگ یا تشییع پیکر شخصیتهای برجسته، شورای شهر معمولاً برای مدیریت ترافیک، خدمات حملونقل را رایگان اعلام میکند.