
شرط عبور بدون خاموشی تهران از تابستان: تداوم صرفهجویی و پاداش ۳۰ درصدی در قبوض
تهران با تکیه بر کاهش ۱۰ درصدی مصرف و برخورد با ادارات پرمصرف، به دنبال تابستانی بدون خاموشی است.
میدانستید فقط ۳ درصد از تهرانیها دو برابر الگو برق مصرف میکنند اما همین مقدار کم میتواند کل شبکه را با ریسک مواجه کند؟
پاسخ را از دستیار بپرسنکات کلیدی خبر
چرا این خبر مهم است؟
برای شهروندان تهرانی، این خبر به معنای پایداری شبکه برق در روزهای داغ و فرصتی برای دریافت تخفیف ۳۰ درصدی در صورت صرفهجویی ۱۰ درصدی است.
نکات پنهان خبر
تغییر استراتژی از «تولیدمحوری» به «مدیریت تهاجمی تقاضا» مشهود است؛ جایی که قطع برق ادارات دولتی و افشای نام آنها به عنوان ابزاری برای کنترل افکار عمومی و شبکه استفاده میشود.
نگاه دیگر
برخی کارشناسان معتقدند تکیه بیش از حد بر صرفهجویی مردم به جای توسعه زیرساختهای نیروگاهی، تنها یک راهکار موقت است و ناترازی ساختاری را حل نمیکند.
منتظر چه باید بود؟
از ابتدای تیرماه، اسامی ادارات دولتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند به صورت عمومی رسانهای خواهد شد.
اگر…؟
اگر دمای هوا در تیرماه به رکورد جدیدی برسد، آیا باز هم وعده «بدون خاموشی» پابرجا خواهد ماند؟
پاسخ را از دستیار بپرسپژواک تاریخی
در سالهای اخیر، ناترازی برق در تابستان منجر به جداول خاموشی منظم در تهران شده بود؛ وعده فعلی نشاندهنده بهبود نسبی تولید یا موفقیت در مدیریت مصرف است.