
پارادوکس برقی در اصفهان؛ چرا خاموشیهای اجباری مصرف را افزایش میدهند؟
خاموشیهای ناگهانی در اصفهان نتیجه عکس داده و با جریمههای سنگین، بقای صنایع را در آستانه تابستان تهدید میکند.
آیا میدانستید قطع برق یک کارخانه برای ۲ ساعت، ممکن است باعث شود در ساعت سوم مصرف آن دو برابر شود؟ این پارادوکسی است که شبکه برق را تهدید میکند...
نکات کلیدی خبر
چرا این خبر مهم است؟
ناترازی برق تنها یک مشکل فنی نیست؛ مدیریت نادرست آن میتواند باعث گرانی محصولات صنعتی، ضرردهی کارخانهها و در نهایت تهدید امنیت شغلی کارگران شود.
نکات پنهان خبر
خاموشی اجباری یک راهکار «باخت-باخت» است؛ زیرا شوک ناشی از وصل مجدد جریان، فشار لحظهای به شبکه را تشدید کرده و استهلاک تجهیزات صنعتی را به شدت بالا میبرد.
نگاه دیگر
برخی مدیران برقی معتقدند در شرایط بحرانی، قطع برق صنایع تنها راه جلوگیری از خاموشی گسترده در بخش خانگی است.
منتظر چه باید بود؟
انتظار میرود با دستور استاندار، شیوه محاسبه جریمهها بازنگری شده و ۸ شهرک صنعتی جدید به طرح مدیریت هوشمند بپیوندند.
اگر…؟
اگر ناترازی برق به ۱۵ هزار مگاوات برسد، آیا دولت مجبور به تعطیلی کامل شهرکهای صنعتی در مرداد ماه خواهد شد؟
پاسخ را از دستیار بپرسپژواک تاریخی
تجربه سال گذشته در نجفآباد نشان داد که همکاری داوطلبانه صنعت با شبکه، بسیار موثرتر از قطع دستوری برق است.