
خداحافظی با کارت سوخت فیزیکی؛ سهمیه بنزین به کارتهای بانکی منتقل میشود
سهمیه بنزین به زودی به کارتهای بانکی منتقل میشود؛ زیرساختها آماده و تنها منتظر تایید نهایی دولت است.
پشت پرده اصرار بر حذف کارت سوخت فیزیکی، صرفهجویی ارزی کلانی نهفته است که کمتر به آن اشاره میشود...
نکات کلیدی خبر
چرا این خبر مهم است؟
این طرح باعث حذف فیزیکی کارت سوخت و سهولت در سوختگیری برای میلیونها صاحب خودرو میشود و هزینههای دولت برای صدور کارت را کاهش میدهد.
نکات پنهان خبر
انتقال سهمیه به کارت بانکی، زیرساخت لازم برای تغییر احتمالی سهمیهبندی از «خودرو-محور» به «شخص-محور» را فراهم میکند که میتواند گام اول اصلاحات عمیقتر قیمتی باشد.
نگاه دیگر
برخی کارشناسان نگران اختلال در شبکه بانکی هنگام سوختگیری در مناطق دورافتاده یا زمانهای اوج مصرف هستند.
منتظر چه باید بود؟
تصویب آییننامه اجرایی در هیئت وزیران و اعلام فراخوان برای اتصال کارتهای بانکی به سامانه هوشمند سوخت.
اگر…؟
اگر سیستم بانکی در پمپبنزین قطع شود، آیا امکان سوختگیری با روشهای جایگزین وجود خواهد داشت؟
پاسخ را از دستیار بپرسپژواک تاریخی
پیش از این در دولتهای گذشته نیز طرحهایی برای اتصال کارت بانکی به نازلهای سوخت به صورت آزمایشی اجرا شده بود که به دلیل چالشهای فنی و امنیتی فراگیر نشد.