
مدل جدید درآمدی مخابرات: افزایش ۴۵ درصدی آبونمان در ازای مکالمات رایگان ثابت
مخابرات با افزایش ۴۵ درصدی حق اشتراک، مدل درآمدی خود را به سمت اشتراک ثابت و مکالمه رایگان تغییر داد.
مخابرات با این حرکت ریسک بزرگی کرده؛ آیا رایگان کردن تماسها میتواند مردم را دوباره به سمت گوشیهای تلفن ثابت بکشاند؟
پاسخ را از دستیار بپرسنکات کلیدی خبر
چرا این خبر مهم است؟
برای خانوادههایی که هنوز از تلفن ثابت زیاد استفاده میکنند، این یک معامله برد-برد است، اما برای کسانی که فقط برای اینترنت تلفن دارند، یک هزینه اضافی ماهانه محسوب میشود.
نکات پنهان خبر
مخابرات در حال گذار از مدل 'درآمد بر پایه مصرف' به مدل 'درآمد پایدار اشتراکی' است تا نقدینگی لازم برای نوسازی شبکه را بدون وابستگی به میزان مکالمات مردم تأمین کند.
نگاه دیگر
منتقدان معتقدند افزایش اجباری آبونمان نوعی تحمیل هزینه به کاربرانی است که صرفاً برای حفظ خط یا استفاده از اینترنت از تلفن ثابت استفاده میکنند.
منتظر چه باید بود؟
باید دید آیا این افزایش درآمد مستقیماً به بهبود کیفیت اینترنت ثابت و توسعه فیبر نوری منجر خواهد شد یا خیر.
اگر…؟
اگر این افزایش درآمد صرف نوسازی شبکه نشود، آیا شاهد ریزش بیشتر مشترکان تلفن ثابت خواهیم بود؟
پاسخ را از دستیار بپرسپژواک تاریخی
در سالهای اخیر مخابرات بارها به دلیل ثابت ماندن تعرفهها و زیانده بودن شبکه تلفن ثابت، خواستار اصلاح قیمتها شده بود که با مقاومتهای دولتی روبرو میشد.