
آمریکا بزرگترین صرافی رمزارز ایران را به اتهام دور زدن تحریمها در لیست سیاه قرار داد
آمریکا صرافی نوبیتکس و مدیران آن را به اتهام تسهیل تراکنشهای مالی برای نهادهای نظامی و بانک مرکزی تحریم کرد.
آیا این تنها صرافی است که در لیست سیاه قرار گرفته یا باید منتظر دومینوی تحریمها باشیم؟
پاسخ را از دستیار بپرسنکات کلیدی خبر
۱
وزارت خزانهداری آمریکا صرافی نوبیتکس را به اتهام تسهیل دور زدن تحریمها علیه دولت و نهادهای نظامی ایران تحریم کرد.
۲
علاوه بر صرافی، مدیرعامل و دو تن از سهامداران اصلی این شرکت نیز به صورت انفرادی در لیست تحریمهای آمریکا قرار گرفتند.
چرا این خبر مهم است؟
این اقدام میتواند دسترسی کاربران ایرانی به بازارهای رمزارز را محدود کرده و ریسکهای عملیاتی برای سایر پلتفرمهای مشابه ایجاد کند.
نکات پنهان خبر
تمرکز آمریکا بر صرافیهای رمزارز نشاندهنده تغییر استراتژی از تحریمهای بانکی سنتی به سمت مسدودسازی مسیرهای نوین انتقال دارایی دیجیتال است.
منتظر چه باید بود؟
باید واکنش صرافیهای دیگر و تغییرات احتمالی در حجم معاملات رمزارز در ایران را رصد کرد.
پژواک تاریخی
پیش از این نیز نهادهای مالی و صرافیهای رمزارز در کشورهای مختلف به دلیل نقض تحریمهای آمریکا هدف اقدامات مشابه قرار گرفته بودند.
این خبر چگونه به شما اثر میگذارد؟
بیشترین تاثیر این خبر بر چیست؟
کاربران صرافی نوبیتکس
احتمال ایجاد محدودیت در برداشت، واریز یا دسترسی به داراییها به دلیل فشارهای بینالمللی
مدیران نوبیتکس
محدودیتهای شدید مالی و مسافرتی ناشی از تحریمهای انفرادی
۱
۲