
آغاز ثبتسفارش کشندههای وارداتی با سهمیهبندی جدید سال ۱۴۰۵
وزارت صمت سهمیهبندی واردات کشنده برای سال ۱۴۰۵ را با اولویت تامین ارز از محل صادرات آغاز کرد.
آیا میدانید چرا دولت برای واردات کشندهها، تامین ارز از محل صادرات خود را اجباری کرده است؟
پاسخ را از دستیار بپرسنکات کلیدی خبر
۱
سامانه جامع تجارت سهمیههای سال ۱۴۰۵ برای واردات کشنده را بر اساس لیست دفتر صنایع خودرو اعمال کرد.
۲
ثبتسفارش جدید تنها برای دارندگان سهمیه مجاز است و از محل ارز صادراتی یا ارز خود تامین میشود.
۳
پروندههای تامین ارز شده در سالهای ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ از کنترل سهمیه معاف شدهاند.
چرا این خبر مهم است؟
این تصمیم مستقیماً بر قیمت و عرضه کامیونهای کشنده در بازار حملونقل جادهای و هزینههای لجستیک کشور تاثیرگذار است.
نکات پنهان خبر
معافیت پروندههای تامین ارز شده از کنترل سهمیه، نشاندهنده تلاش دولت برای تسریع در ترخیص و جلوگیری از رسوب کالا در گمرک است.
منتظر چه باید بود؟
پیگیری وضعیت بازار کشندهها و تاثیر این سهمیهبندی بر قیمت نهایی خودروهای سنگین در بازار آزاد.
پژواک تاریخی
تغییرات مکرر در قوانین ثبتسفارش خودروهای سنگین همواره یکی از چالشهای اصلی فعالان حوزه لجستیک بوده است.
پرسشهای باز
پاسخ را از دستیار بپرساین خبر چگونه به شما اثر میگذارد؟
بیشترین تاثیر این خبر بر چیست؟
شرکتهای حملونقل
دسترسی محدود به سهمیه برای واردات کشنده جدید
واردکنندگان خودروهای سنگین
نیاز به تامین ارز از محل صادرات خود
۱
۲