علی ربیعی: رفع محدودیت اینترنت یک «بایدِ بنیادین» بود/ پزشکیان «امنیت‌سازترین» تصمیم ممکن را گرفت/ برای صدا و سیما متأسفم

ربیعی: رفع محدودیت اینترنت تصمیمی امنیت‌ساز بود؛ انتقاد تند از صداوسیما

زیرساخت فناوری و مخابراتسیاست داخلی۶ خرداد ۱۴۰۵ دنیای اقتصاد

دستیار رئیس‌جمهور رفع محدودیت اینترنت را تصمیمی امنیت‌ساز دانست و از هجمه صداوسیما به این اقدام انتقاد کرد.

آیا این تقابل لفظی میان دستیار رئیس‌جمهور و صداوسیما، نشانه‌ای از تغییرات ساختاری در مدیریت فضای مجازی است یا...

نکات کلیدی خبر

۱
علی ربیعی، دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور، در شبکه اجتماعی ایکس به دفاع از تصمیم دولت برای رفع محدودیت‌های اینترنتی پرداخت.
۲
وی رویکرد رئیس‌جمهور پزشکیان را مبتنی بر حل مسائل بدون منازعه و غنیمتی برای شرایط فعلی کشور دانست.
۳
ربیعی اقدام دولت را امنیت‌ساز خواند و از رویکرد صداوسیما در مخالفت با این تصمیم ابراز تأسف کرد.

چرا این خبر مهم است؟

این خبر نشان‌دهنده شکاف میان دولت و نهادهای حاکمیتی در خصوص سیاست‌های دسترسی به فضای مجازی و تأثیر آن بر امنیت ملی است.

نکات پنهان خبر

تأکید ربیعی بر «امنیت‌ساز بودن» رفع فیلترینگ، تلاشی برای تغییر گفتمان از «آزادی‌خواهی» به «امنیت ملی» جهت اقناع مخالفان حاکمیتی است.

منتظر چه باید بود؟

باید واکنش صداوسیما و سایر نهادهای نظارتی به این اظهارات و تداوم روند رفع محدودیت‌های اینترنتی را پیگیری کرد.

پژواک تاریخی

اختلاف میان دولت‌ها و صداوسیما بر سر سیاست‌های فضای مجازی در ایران سابقه‌ای طولانی دارد.

پرسش‌های باز

پاسخ را از دستیار بپرس

این خبر چگونه به شما اثر می‌گذارد؟

بیشترین تاثیر این خبر بر چیست؟

کاربران اینترنت
بهره‌مندی از دسترسی آزادتر به فضای مجازی
صدا و سیما
قرار گرفتن در موضع تقابل با سیاست‌های دولت
۱

علی ربیعی در شبکه اجتماعی ایکس به تصمیم دولت درباره اینترنت واکنش نشان داد.

۲

ربیعی رئیس‌جمهور را فردی فروتن و صادق خواند که به دنبال حل مسائل بدون منازعه است.

۳

وی رفع محدودیت اینترنت را تصمیمی امنیت‌ساز دانست و از رویکرد صداوسیما انتقاد کرد.

نهادهای کلیدی خبر

دستیار هوشمند