
هشدار جدی به ادارات تهران: قطع برق در صورت عدم رعایت الگوی مصرف
ادارات تهران در صورت عدم کاهش مصرف برق طبق دستورالعملهای ابلاغی، با قطع جریان برق مواجه خواهند شد.
آیا میدانستید صرفهجویی ادارات تهران معادل تولید یک نیروگاه بزرگ است؟ اما سوال اینجاست که اگر این ادارات به جای کاهش مصرف، از ژنراتورهای دیزلی استفاده کنند چه اتفاقی میافتد؟
پاسخ را از دستیار بپرسنکات کلیدی خبر
چرا این خبر مهم است؟
این اقدام برای جلوگیری از خاموشیهای گسترده در شبکه سراسری و مدیریت ناترازی تولید و مصرف برق در فصل گرما حیاتی است.
نکات پنهان خبر
استفاده از کنتورهای هوشمند و قرارگاه رصد، قدرت چانهزنی ادارات را در برابر شرکت برق از بین برده و نظارت را به صورت خودکار و بدون دخالت انسانی ممکن کرده است.
منتظر چه باید بود؟
پیگیری وضعیت اداراتی که اخطار دریافت کردهاند و احتمال گسترش این محدودیتها به سایر بخشهای پرمصرف در صورت تداوم ناترازی.
پژواک تاریخی
طرح تغییر ساعت ادارات و الزام به کاهش مصرف، مشابه سیاستهای اجرا شده در سالهای گذشته برای مدیریت پیک بار تابستان است.