مکان۱ خبر
اخبار کلیسای انجیلی مشهد
کلیسای انجیلی مشهد بنایی تاریخی در مرکز تجاری قدیمی این شهر (خیابان ارگ) است که در دوران پهلوی اول ساخته شد. استقرار این کلیسا در مجاورت کانونهای اولیه تجارت مدرن و بانکداری در مشهد، بیانگر نقش اقلیتهای مذهبی در ساختار اقتصادی و مبادلات بازرگانی سده گذشته است. امروزه این اثر به عنوان میراث ملی، بخشی از ظرفیتهای گردشگری فرهنگی در بافت مرکزی و اقتصادی شهر محسوب میشود.
موضوعات مرتبط

تخریب شبانه کلیسای انجیلی مشهد؛ زوال هویت تاریخی در سایه ضعف نظارت شهری
تخریب کلیسای تاریخی مشهد نشاندهنده شکست ساختارهای قانونی در حفاظت از میراثی است که شناسنامه فرهنگی شهر محسوب میشدند.
۱۹ خرداد ۱۴۰۵